Christelijke Hogeschool Ede tevreden over kaartsysteem

E-mailadres Afdrukken

De Christelijke Hogeschool in Ede was na de verbouwing in 2007 gelijk toe aan een nieuw multifunctioneel kaartsysteem. Vanwege de veroudering van het vorige chipkaartsysteem gingen ze op zoek naar een nieuw, betrouwbaar systeem. Een verslag.

Met 3500 studenten is de CHE een grote instelling. Om dagelijks dit aantal mensen te faciliteren en die faciliteiten beheersbaar te houden werd er al vroegtijdig gewerkt met een chipkaartsysteem. Het vorige, inmiddels verouderde kaartsysteem werd voornamelijk gebruikt om de schoolomgeving geldvrij te houden. Er werd gewerkt met de zogenaamde contactkaarten, met het bekende koperen chipje. Dit systeem werkte niet geheel storingsvrij, en niets is frustrerender voor student èn beheerder als er niet kan worden betaald in de drukke, korte pauzes.

Geen contact

De CHE trad op aanraden van anderen in contact met Inepro. a een eerste inventarisatie werd gelijk gekozen voor een systeem waarbij mechanische storingen vrijwel uitgesloten zijn; de contactloze Mifare kaarten.

Koffiebudget

Met de nieuwe technieken en de recentelijke ontwikkelingen bij Inepro heeft de CHE voor een uitgebreid systeem gekozen. Zo kunnen de kaarten worden opgewaardeerd met contant geld en pin, en kunnen bezoekers en huurders zelfstandig pre-paid kaarten aanschaffen in de kiosk gastautomaat. De beheerder kan vanuit het iBos programma eenvoudig vrije tegoeden op de kaarten toekennen voor bepaalde groepen of personen welke bijvoorbeeld recht hebben op een vrij maandelijks koffiebudget.

Touchscreen

De cateraar heeft in de kantine de beschikking over een horeca kassa met touch screen waardoor de wachttijden minimaal zijn, de contactloze Mifare kaart zorgt voor een snelle afhandeling van de betaling. Zo zijn er ook snelkassa’s en afrekenpunten in de mediatheek, het OLC en bij de kopieermachines.

(Be)heerlijk

Een kaart verloren, een nieuwe student. Situaties waarbij je niet afhankelijk wilt zijn van een kaartleverancier. De CHE heeft het beheer inclusief het printen van de kaarten in eigen hand genomen met een professionele kaartprinter. Met één handeling worden de kaarten geprint en gelijk gebruiksklaar gemaakt. En omdat alle componenten via het netwerk zijn gekoppeld kan de kaart door het hele gebouw direct worden gebruikt. De beheerder kan met de eenvoudige beheerssoftware iBos gelijk rechten toekennen aan de kaart en zelfs toegang geven tot enkele beveiligde ruimtes.

CHE aan het woord

“We zijn uitermate tevreden over het gehele proces bij Inepro” aldus dhr. Plug, Hoofd Huisvesting en Beheer. “Al bij de eerste inventarisatiegeprekken viel het ons op dat Inepro zich in de klant verplaatst en op basis daarvan een gedegen advies uitbreng. Deze werkwijze onderscheidt zich enorm ten opzichte van de andere aanbieders. Bovendien werd de installatie snel en vakkundig uitgevoerd. Het systeem voldoet aan al onze wensen, en werkt in de praktijk goed en zeer betrouwbaar.”

Meer informatie over Inepro

Deel dit artikel op:

 

Trefwoorden

Advertentie

Agenda

Geen evenementen

mei uitgave

Partners