Cateraars Appèl en Markies lanceren nieuwe huisstijl

E-mailadres Afdrukken

De Bossche bedrijfscateraar Appèl en dochteronderneming, scholencateraar Markies, hebben vanaf 10 september 2015 een nieuwe huisstijl. Het nieuwe uiterlijk van beide ondernemingen laat nóg beter zien waar ze voor staan: puur, duurzaam en goed eten voor werknemers en scholieren in restaurants waar gastvrijheid en gezelligheid voorop staan.

Ellen Janssen, manager marketing  en communicatie bij Appèl: “Appèl bestaat al bijna 40 jaar en we hebben ons de laatste jaren ontwikkeld tot een innovatieve bedrijfscateraar die bedrijven laat schitteren met de mooiste maatwerk restaurantconcepten. Nu is het tijd voor Appèl om zichzelf eens goed te laten zien. Natuurlijk kon ook onze dochteronderneming Markies daarbij niet achterblijven.”

Ontwerp weerspiegelt karakter Appèl
Ellen legt uit hoe de ontwerpers het karakter van Appèl hebben vertaald naar de huidige nieuwe uitstraling: “Het duidelijke, krachtige zwart-witte logo weerspiegelt onze no-nonsense aanpak. We zijn een bedrijf dat houdt van aanpakken. Nuchterheid en ondernemerschap, kenmerken onze medewerkers en werkwijze. Het eigenwijze lettertype staat voor ons lef en out-of-the-box denken. We vinden het mooi om maatwerk te creëren voor klanten en iets anders te realiseren dan een standaard bedrijfsrestaurant. De grote foto’s op de site laten zien waar het uiteindelijk allemaal om draait in onze restaurants: de beleving van puur, duurzaam eten dat met aandacht is bereid en een oprecht contact met mensen. We zijn heel blij dat de nieuwe huisstijl zo goed laat zien waar we voor staan.” Ook is er met de nieuwe identiteit nagedacht over het accent op de naam van Appèl . Ellen: “Het accent heeft betekenis gekregen. Onze pay-off is nu: ‘Cateraar met accent’. Omdat we trots zijn op onze Brabantse basis en onze Brabantse manier van werken, met aandacht voor eten en mensen.”

De gezonde lifestyle van Markies Catering
Ook dochteronderneming Markies Catering heeft een frisse nieuwe look gekregen.  Scholen kunnen nu duidelijk zien wat de cateraar aan toegevoegde waarde te bieden heeft. Ellen Janssen: “Markies Catering wil leerlingen betaalbare, gezonde keuzes bieden. Lekkere, voedzame, vers bereide broodjes, fruit en groente. De nieuwe identiteit laat zien dat we dit in huis hebben én dat die gezonde keuzes een lifestyle zijn waar je energie van krijgt en vrolijk van wordt.” Natuurlijk laat Markies het niet bij de looks alleen. Met hun kijk op voeding willen ze ook meer beleving creëren in schoolkantines. Hometrainers waar je smoothies mee kunt mixen, sushiweken, insectenproeverijen. Met hun verrassende acties houdt Markies de leerlingen geboeid.

Huisstijl doorgevoerd in communicatie en in restaurants
De nieuwe huisstijl is niet alleen terug te vinden in de communicatie-uitingen van Appèl en Markies, maar ook in de bedrijfsrestaurants en schoolkantines. De werkkleding en het POS-materiaal zal op deze locaties geheel in stijl worden doorgevoerd. Locaties die werken met een maatwerkconcept, blijven uiteraard hun eigen stijl voeren.

Deel dit artikel op:

 

Trefwoorden

Advertentie

Agenda

Geen evenementen

mei uitgave

Partners