Basisschool Het Veer krijgt er in één dag 45 vierkante meter extra ruimte bij, meteen klaar voor gebruik

E-mailadres Afdrukken

Ruimteprobleem

“Momenteel hebben wij dertien groepen leerlingen en ons schoolgebouw beschikt over tien klassen. Natuurlijk zijn wij blij met dit mooie aantal leerlingen, maar het stelt ons ook voor uitdagingen. Het was voor de gemeente ondoenlijk om in een korte termijn dit ruimtegebrek op te lossen. Om het ruimteprobleem tijdelijk op te vangen, hebben wij nu klaslokalen ingericht in ruimten die in feite een andere functie hadden. Er moest dus hoe dan ook meer tijdelijke ruimte komen,” aldus Lineke Jörissen, directeur van Basisschool Het Veer in Duiven. “Met name voor leerkrachten is het erg belangrijk dat je je in de pauzes even terug kan trekken, zodat je weer ‘fris’ en vol energie een middag voor de klas kunt staan.”

Onverwachte voordelen

De oplossing werd gevonden in een Pullman 404, die dagelijks dienst doet als koffie-/lunch- en vergaderruimte voor de leerkrachten en daarnaast drie dagen per week als klaslokaal voor een groep van acht kinderen. “De Pullman staat los van het schoolgebouw, maar sluit qua kleurstelling mooi aan bij het gebouw. Wij hebben een paadje laten aanleggen van de school naar de Pullman, zodat alles een mooi geheel wordt. Binnen staat een grote teamtafel en voldoende stoelen. Er zitten toch vaak zo’n twintig leerkrachten tijdens de pauzes,” vertelt Lineke Jörissen.

Veilige sensatie

“De contacten met de mensen van Portakabin verliepen bijzonder prettig. Als er ontwikkelingen waren, werden wij daarvan direct op de hoogte gesteld. Wij hebben zelf eigenlijk geen omkijken naar het traject gehad,” zo stelt Lineke Jörissen. Ook over het plaatsen was men bij Het Veer te spreken. “Het gebouw werd geplaatst op het moment dat de school begon. Alles gebeurde heel veilig. Juist op het moment dat iedereen arriveerde, hing de Portakabin op het hoogste punt aan de kraan. Dat vonden de kinderen natuurlijk prachtig: sensatie ten top!”

“Wij zijn zonder meer zeer tevreden over de service, het product en de prijs van Portakabin. In het Customer Charter staat de service als garantie zwart-op-wit, dat is een goede zaak. Dat geeft je als klant toch een stukje extra zekerheid,” zo besluit Lineke Jörissen.


“Wij namen contact op met Portakabin en binnen een dag kwam er een vertegenwoordiger met een duidelijke uitleg over de verschillende mogelijkheden. In het Customer Charter lag alles vastgelegd wat wij als klant van Portakabin mochten verwachten. Dit zag er professioneel uit en ik moet zeggen dat Portakabin hetgeen daarin staat meer dan waar heeft gemaakt.”

Mevrouw Lineke Jörissen, directeur


Terug naar de bedrijfsreportage van Portakabin

Deel dit artikel op:

 

Trefwoorden

Advertentie

Agenda

Geen evenementen

mei uitgave

Partners