Service Glasherstel: een unieke combinatie van klantvriendelijkheid en glaszet techniek

E-mailadres Afdrukken

Service Glasherstel. Dé landelijke organisatie - met een regionaal karakter - voor ruitschade. Met negentien bedrijven wordt op verschillende manieren samengewerkt om de klant vierentwintig uur per dag van dienst te zijn. Kwaliteit staat voorop en de lat ligt hoog.

Op de vraag: wat maakt Service Glasherstel nu echt uniek, antwoordt Ruud Klabbers, Qualitymanager bij Service Glasherstel: “welke organisatie in Nederland heeft nu 165 compleet ingerichte servicewagens, 24 uur per dag door heel Nederland rijden. De manier van werken bij Service Glasherstel zorgt ervoor dat de kwaliteit en kwantiteit ten alle tijde hoog is. Zo kunnen schades gemeld worden via een eigen coördinatiecentrum. De responsetijden zijn snel en alles wordt vanuit één centraal punt geregeld. Ook aan automatisering is veel aandacht besteed. Zo zijn er softwarekoppelingen met onze klanten, glaszetbedrijven en servicewagens”.

Eigen glaszetacademie

Service Glasherstel werkt met gecertificeerde glaszetmonteurs. Ruud Klabbers: “De kwaliteit van het werk wordt steeds moeilijker en de technieken van het plaatsen van glas veranderen. Daarom hebben we begin 2005 de Service Glasherstel Glaszet Academie opgestart, waarbij veel aandacht wordt besteed aan techniek, maar ook aan een stuk presentatie van de glaszetmonteurs. Wij vinden het uitermate belangrijk dat onze glaszetmonteurs communicatief vaardig zijn en er verzorgd uit zien”.

Nazorg

Om de kwaliteit te waarborgen wordt er veel aandacht besteed aan nazorg. Service Glasherstel heeft door heel Nederland inspecteurs langs de weg rijden die controleren of alles geplaatst is volgens de norm. Naast fysieke inspecties worden ook telefonische tevredenheidonderzoeken gehouden. De resultaten hiervan zijn voor iedere klant inzichtelijk.

Bedrijf van het jaar 2008: Service Glasherstel Snepvangers

“Men zegt wel eens: Het is de kers op de taart. Dat is ook echt zo. Je werkt een heel jaar hard om een bepaalde kwaliteit te halen, een hoge kwaliteit. Als een team probeer je iets neer te zetten waar je trots op mag zijn. Op het moment dat je dan in een verkiezing terecht komt met bedrijven die hetzelfde nastreven en je bent op dit moment de beste, dan is dat absoluut iets om trots op te zijn”, zegt Monique Snepvangers, directeur van Service Glasherstel Snepvangers, over haar verkiezing tot beste bedrijf van het jaar 2008. De prijs geeft mij en onze glaszetmonteurs wel een extra motivatie. Het is niet zo dat als de verkiezing niet in het leven was geroepen, Monique minder haar best zou doen om de hoogste kwaliteit na te streven. Alle negentien aangesloten Service Glasherstel bedrijven, gaan voor de hoogste kwaliteit en uiterste perfectie en als je dan wint geeft dat toch wel een kick.

Monique Snepvangers: “Wij hebben een aantal zaken intern veranderd afgelopen jaar. Wij hebben geprobeerd om klantgericht te denken en kunnen door het softwaresysteem van Service Glasherstel heel transparant en makkelijk communiceren met onze klanten. Ze kunnen precies zien wat er gedaan wordt en wanneer. Daarnaast hebben wij onze logistiek opnieuw ingericht, zodat wij aan de huidige eisen, zoals snelheid, van de klant kunnen voldoen”.

Vrouw aan het roer

Ruud Klabbers zegt: “Het is uniek! Ik ken maar één ander glaszetbedrijf, waar ook een vrouw de dagelijkse leiding heeft”. Volgens Monique Snepvangers is de glaszetwereld nog steeds een mannenwereld. Ze vindt dat zelf prettig: “Ik werk voor mijn gevoel beter met mannen dan met vrouwen. Ik vind zelf wel dat ik een hele goede mix kan geven tussen techniek en administratie. Een beetje een vrouwelijke tint eraan geven, omdat vrouwen toch wel anders tegen dingen aan kijken dan mannen”.

Bekijk voor meer informatie de bedrijfspresentatie van Service Glasherstel

Deel dit artikel op:

 

Trefwoorden

Advertentie

Advertentie

December uitgave

Partners