help
Bekijk per jaar Bekijk per maand Bekijk per week Bekijk vandaag Zoeken Ga naar maand
Professioneel aan de telefoon en balie
Vrijdag, 02 November 2018

Scholen hebben niet alleen met leerlingen en docenten te maken, maar ook met ouders, leveranciers, buurtbewoners en bestuurders. Professioneel, klantgericht telefonisch contact draagt voor een belangrijk deel bij aan de indruk die een beller van de school krijgt.

Met de training 'Professioneel aan de telefoon en balie' werk je aan de ontwikkeling van jouw professionele houding aan de telefoon en balie. De training biedt praktische methoden en klantgerichte technieken om gesprekken aan de telefoon en balie vriendelijk, bekwaam en behulpzaam af te handelen.

Wat leer je tijdens de training?

  • Ontwikkeling van klantgerichte vaardigheden, houding en uitstraling;
  • Doelgericht luisteren en spreken aan telefoon en balie;
  • Omgang met weerstand, boosheid of klachten;
  • Gesprekstechnieken, zoals actief luisteren, begrijpen van de boodschap, stellen van vragen, doorvragen en samenvatten;
  • Juiste woordkeuze en stemgebruik;
  • Telefoonetiquette;
  • Structureren van een telefoongesprek;
  • Correct in de wacht zetten en adequaat doorverbinden;

We oefenen aan de hand van situaties uit de onderwijspraktijk, bijvoorbeeld het omgaan met ongeruste ouders, opstandige bezoekers, agressieve bellers of boze ouders die niet door docenten zijn teruggebeld.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor telefonistes, receptionistes, secretaresses en baliemedewerk(st)ers werkzaam in het onderwijs.

Praktische info

De cursus vindt plaats op 2 november. De kosten per persoon bedragen 450 euro (inclusief cursusmateriaal en overige voorzieningen). Deze cursus is vrijgesteld van BTW-heffing.

Locatie : NDC Den Hommel, Utrecht
Contact : Henk Visschedijk, 0252-340413
Voor meer informatie en aanmelden gaat u naar www.fiac.nl.

Terug

Trefwoorden

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

September uitgave

Partners