Digitale Schoolborden

ICT - Digitale Schoolborden

Digitale revolutie (3): “Voor een succesvol traject van onderwijsvernieuwing zijn betrokken schoolleiders nodig”

Digitale revolutie (3): “Voor een succesvol traject van onderwijsvernieuwing zijn betrokken schoolleiders nodig”

In deel 1 van een serie artikelen over de digitale revolutie was de conclusie van onderzoeker en onderwijsadviseur John van Dongen dat ict-vernieuwingen zeker meerwaarde kunnen hebben voor het onderwijs. Dat gaat verder dan het toepassen van nieuwe technieken, het aanbieden van technische middelen en knoppencursussen. Ook de meerwaarde in didactische zin verdient aandacht. In deel 2 trok hij de trieste conclusie dat docenten soms onderwijsvernieuwing blokkeren. Gebrek aan sociale druk in de school, overschatting van eigen vaardigheden, faalangst en gebrek aan (didactische)kennis zijn factoren om niet met de nieuwe tools aan de gang te gaan. In dit afsluitende artikel wordt duidelijk dat de schoolleider de sleutelfiguur kan zijn in het proces van onderwijsvernieuwing.

 
ICT - Digitale Schoolborden

Digitale revolutie (2): “Vaak is de houding van docenten een obstakel voor onderwijsvernieuwing”

Digitale revolutie (2): “Vaak is de houding van docenten een obstakel voor onderwijsvernieuwing”

In het eerste artikel over de digitale revolutie in het onderwijs was de conclusie dat nieuwe apparaten en toepassingen veel didactische kansen bieden, maar om die te pakken dient er wel professioneel leiderschap te worden getoond. Want didactische v...

ICT - Digitale Schoolborden

Digitale revolutie (1): Hoe profiteren leerling en docent zo optimaal mogelijk van nieuwe ict-ontwikkelingen?

Digitale revolutie (1): Hoe profiteren leerling en docent zo optimaal mogelijk van nieuwe   ict-ontwikkelingen?

Indirect oefenen nieuwe technologische ontwikkelingen een grote invloed uit op ons onderwijs. Leren en studeren lijken bijna niet meer mogelijk zonder gebruik te maken van allerlei ict-hulpmiddelen. In de backoffice lijkt het onderwijsproces al bijna...

ICT - Digitale Schoolborden

John van Dongen, KPC Groep: “Rol schoolleiding stimulerend om docenten met digitale schoolborden in beweging te krijgen”

John van Dongen, KPC Groep: “Rol schoolleiding stimulerend om docenten met digitale schoolborden in beweging te krijgen”

De meeste schoolleiders hebben wel een visie als het gaat over vernieuwing van het onderwijs. Ondermeer door de inzet van eigentijdse leermiddelen denken ze beter aan te kunnen sluiten bij de leefwereld van de leerlingen. Er wordt flink geïnvest...

ICT - Digitale Schoolborden

Rogier Borggreve, Heutink ICT: “Wie de taal van het onderwijs spreekt heeft meer succes dan degene met het mooiste product”

Rogier Borggreve, Heutink ICT: “Wie de taal van het onderwijs spreekt heeft meer succes dan degene met het mooiste product”

Heutink ICT is vooral bekend als leverancier van digitale schoolborden, maar het bedrijf uit Hengelo doet veel meer. Het levert computers, complete infrastructuren, (cloud)diensten als telefonie, ip-televisie, complete virtuele leer- en beheeromgevin...

ICT - Digitale Schoolborden

OMO Scholengroep Helmond gaat voor totaaloplossing van BIS

OMO Scholengroep Helmond gaat voor totaaloplossing van BIS

“Door de servicegerichte aanpak, de vlekkeloze implementatie en de uitstekende begeleiding bij het enthousiasmeren van onze organisatie voor het gebruik van de digitale schoolborden hebben wij het gevoel dat we met BIS de juiste weg zijn ingesl...

ICT - Digitale Schoolborden

Dominicus College kiest met BIS voor optimaal gebruikersgemak

Dominicus College kiest met BIS voor optimaal gebruikersgemak

“Wij willen alleen het beste voor onze leerlingen en daarom hebben wij voor de audiovisuele inrichting van onze school BIS in de armen genomen. BIS heeft zijn kennis en kunde succesvol ingezet. Niet minder dan zestien van onze klaslokalen zijn ...

Trefwoorden

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Advertentie

September uitgave

Partners